Ondanks de coronacrisis is een start gemaakt met de marketingcampagne ‘Winkelhart Oosterwolde, Gewoon Dichtbij’. “Juist in deze tijd is het goed om te laten zien dat wij er als ondernemers samen de schouders onder zetten”, aldus Henkjan van Zanten, voorzitter van Oosterwolde Promotion.
Sinds oktober rijdt er een vrachtwagen van WDH Transport & Distributie BV door Nederland met opvallende bestickering van Winkelhart Oosterwolde. In het centrum zijn diverse straatstickers aangebracht. Daarnaast is Winkelhart Oosterwolde inmiddels te volgen via een eigen Facebookpagina en Instagramaccount.
Daarnaast is deze nieuwe website opgezet. Op deze site is een overzicht te vinden van de diverse winkels en horeca in het Winkelhart. Eind november gaat een grote eindejaarsactie van start.
De marketingcampagne maakt onderdeel uit van een meerjarenplan dat gezamenlijk door ondernemers, winkelpandeigenaren en de gemeente Ooststellingwerf is opgesteld. Er wordt ingezet op aspecten als zichtbaarheid, beleving en sfeer, met daarbij concrete doelstellingen als imagoverbetering, verminderen van leegstand, aantrekken van meer bezoekers en het beter zichtbaar maken van het winkelaanbod. “De eerste stappen zijn gezet en binnenkort zullen nog mooie, grote stappen volgen”, aldus Van Zanten.