Skip to main content
  • Instagram-wall nieuwe impuls voor Winkelhart Oosterwolde

    Instagram-wall nieuwe impuls voor Winkelhart Oosterwolde

    30 augustus 2021

 Op initiatief van de ondernemers van Winkelhart Oosterwolde is er middenin in de Stationsstraat een zogenoemde ‘Instagram-wall’ gecreëerd. Een kleurige muurschildering die vanwege het ontwerp ook uitnodigt om zelf mee op de foto te gaan. „Een mooie, nieuwe impuls voor Winkelhart Oosterwolde”, zegt ondernemer Piet van der Heide.

Zichtbaarheid, beleving en sfeer, het zijn drie belangrijke aspecten van de marketingcampagne ‘Winkelhart Oosterwolde, Gewoon Dichtbij’. De campagne is vorig jaar van start gegaan. Concrete doelstellingen zijn imagoverbetering, verminderen van leegstand, aantrekken van meer bezoekers en het beter zichtbaar maken van het winkelaanbod. „De ‘Instawall’ kan hier zeker een steentje aan bijdragen”, zegt marketingadviseur Niels Tel enthousiast.

Hij opperde een tijd geleden het idee voor een ‘Instagram-wall’ binnen de Koplopersgroep. „We bieden er als Winkelhart iets unieks mee. Een creatief idee, waarmee we via social media ook meer bekendheid kunnen krijgen.”

Van der Heide nam vervolgens het project voor zijn rekening en schakelde ‘streetartist’ Richard van Rijswijk uit Wildervank in. „Hij heeft een prachtig ontwerp gemaakt, passend bij de huisstijl van Winkelhart Oosterwolde.”

Van Rijswijk, actief onder de naam Zuko75, is een week geleden aan de slag gegaan. Donderdag was de muurschildering klaar. Hij stond er overigens niet alleen voor. De klus is samen met de 17-jarige Rivo van Gurp geklaard. „Als Winkelhart werken we in het kader van lokale betrokkenheid onder andere samen met het jongerenwerk van Stichting Scala”, vertelt Tel. „We kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. In dit geval hebben we een jongen met een grote passie voor kunst en vormgeving bij het project kunnen betrekken.”

Rivo vond het geweldig. „Het was echt heel leuk om te doen en ik heb in twee dagen tijd erg veel geleerd.” Van Rijswijk nam dan ook uitgebreid de tijd om Rivo alles over zijn vak uit te leggen. „Ik vind het erg tof om jongeren te begeleiden. Met Rivo heb ik het trouwens wel enorm getroffen, hij pakte alles ontzettend snel op.”

Rivo is dan ook niet zomer door jongerenwerker Laura Brinkman naar voren geschoven voor dit project. „Vanuit het jongerenwerk proberen we jongeren te helpen bij het ontwikkelen van waar ze goed in zijn en ontdekken wat ze leuk vinden. Rivo ken ik goed en ik weet dat hij erg creatief is en een opleiding richting vormgeving volgt. Deze opdracht is een mooie aanvulling voor zijn portfolio.”

Tijdens de werkzaamheden kregen de twee ‘kunstenaars’ al veel positieve reacties. „Het is dan ook erg mooi geworden” zegt Van der Heide. „De kleurige muur brengt zeker leven in de brouwerij. Het zou geweldig zijn als we dit in de toekomst verder kunnen uitbreiden.”